2019. február 23., szombat

Érzések (Kyla Massie)

Hiya!
Music challenge második felvonás! A dal: BTS Jin - Awake
Nagyon örülök neki, hogy az előző ennyi mindenkinek tetszett, hiszen nagyjából kilenc hónapja nem írtam semmit előtte. Viszont most ez az alkotás lehet nem lesz annyira toppon. Inkább arra koncentráltam, hogy kiírjam magamból az érzéseimet, ezért lehet kicsit kusza az egész, de nem akartam változtatni, hiszen az emberek gondolatai kuszák. Ettől függetlenül remélem ezt is élvezni fogjátok legalább egy picit.
Azt még szeretném tisztázni, hogy nem azért választottam Kylat, mert bármi bajom lenne a súlyával vagy ilyesmi. Szimplán ő volt az, aki először eszembe jutott ismervén a helyzetét. Remélem mióta hazament boldog, szereti magát és az életét is egyaránt.
Minirigó xX



Lábaim dübörgése verődött vissza az edzőterem gúnyos falairól, hallójárataim eltömítette a dinamikus hangzás. Még egy kicsit… Csak még… egy picit. Gyerünk! Talán már nem is azt, inkább csak a vérem száguldozását érzékeltem, ahogy a lelkem egyre inkább hátrahagyott a csatában. Minden erőmmel azon voltam, hogy a kis képernyőn lévő főzőműsorra koncentráljak és ne az időre. Ne a fájdalomra, ami lassan férkőzött be az izmaim legapróbb szöveteibe is, hogy még nagyobb próbára tegyék az elhatározásom stabilitását. Inkább arra, hogy miként készíthetek édesburgonya chipseket, amiket nyugodt szívvel fogyaszthatok egy újabb gyenge pillanatomban, de szigorúan csak nyolc darabot.
Egy ujj idegen behatolóként nyomta meg a stop gombot, én pedig azonnal belekapaszkodtam a futógép szélébe és kiugrottam a pihenő sávra. Mérges, hibáztató tekintettel pillantottam WonHora, a terem egyik legkedveltebb személyi edzőjére. Azt akartam, hogy tudja mekkora hibát vétett, lehet épp az életem tette tönkre.
- Ne nézz rám így. Inkább köszönd meg – mondta komolyan, majd állát elégedetten az ég felé vetette.
- Mi? Hogy miattad most kizökkentem? – kontráztam, miközben leszálltam a futógépről. Pont úgy nézhettem ki, akár egy háborús sérült.
- Már csak pillanatok kérdése lett volna, hogy ne miattam, hanem az ájulásnak hála zökkenj ki. Mióta is csinálod ezt? Lassan két órája! – Felemelt hangja hátratántorított. Láttam már munka közben, tudom milyen, amikor bekeményít, de ez még annál is félelmetesebb volt. Úgy húzódtam össze, mintha egy csiga visszasietne a biztonságot nyújtó házába. – Inkább igyunk egy kávét, közben pedig elárulom, hogy tudod befejezni a burgonya chipset – vigyorgott újra, majd karját átvetette vállamon, és húzni kezdett a kávézó irányába.
- Ne fogdoss, csurom izzadtság vagyok – panaszkodtam, majd próbáltam nehéz karját lelökni magamról, de amint sikerült újra kényelembe helyezte magát. Feladtam.
Az edzőterem üres volt, így a kávézó is. Próbáltam minden egyes nap minél később jönni, vagy épp minél korábban, csak ne kelljen találkoznom senkivel… Ne kelljen elviselnem a tekinteteket, amik ocsmány módon ítélkeznek felettem csak azért, mert pár mérettel nagyobb vagyok. Ne kelljen a susmorgást hallani, ami biztosan rólam szól, ahogy azon nevetnek, hogy izzadok mint egy ló, vagy hogy azt se tudom mit csinálok. Ne kelljen elviselnem azt a kényelmetlen érzést, hogy így látnak az emberek, hiszen ilyenkor elég megbirkóznom az edzés könyörtelenségével.

WonHo lelkesen meséli a rágcsálni való receptjét, de nem igazán tudok rá figyelni. A nő a kávépult másik oldalán nem hagy nyugodni, időről-időre ránk pillantgat, én pedig tudom, hogy épp azon háborog, hogy WonHo hogyan lehet pont velem. Egy ilyennel.
- …Beteszed százötven fokon, körülbelül tíz vagy tizenöt percre – ujjait szájához emelte, és cuppanós hangot adott ki -, kész is, nyugodtan rágcsizhatsz.
- Hát ez csodálatos, köszönöm szépen! Holnap mindenképp kipróbálom, és nem felejtem el elújságolni, hogy milyen lett – hadartam, gyorsan a kulacsomhoz nyúltam, készen álltam a menekülésre, de a második lépés után elkapott.
- Ez így nem mehet tovább – rázta gyengéden a fejét, a hangja szomorú, és együtt érző volt. Sírni tudtam volna attól, ahogy rám nézett, ahogy fogta a csuklóm, ahogy aggódott.

Az irodájában voltunk, nem voltak kíváncsi tekintetek, csak ő és én. Meg persze a biztonsági kamera, de az nem számít. Bárcsak az élő emberekről is tudnék így gondolkodni, de erre azóta nem voltam képes, hogy meghíztam. Hiányoznak a régi idők, amikor minden jó volt, amikor csak éltem.
Egymásnak háttal ültünk le, térdeim felhúztam és erősen szorítottam magamhoz. Reméltem, ha elég erősen szorítom talán visszakerülhetek az anyaméhbe, az jó helyszín lenne az újrakezdéshez. Tisztában voltam azzal, hogy mi fog következni, de nem tudtam eldönteni, hogyan is érzek az egésszel kapcsolatban. Minden túlságosan zavaros volt.
- Tudom, hogy min mész keresztül… Pontosan nem, mert mindenki a saját útján él meg dolgokat, és soha senki nem lesz rá képes, hogy ugyan azt érezze, mint te. Ez nem azt jelenti, hogy mindent magadban kell kavargatni, kóstolgatni. Ha nem adsz lehetőséget valakinek, hogy megkóstolja, akkor sose fog belőle semmi jó kisülni. Azt szeretném, hogyha mindenből kapnék annyit, amennyi csak kell ahhoz, hogy egy csodálatos dolog főjön ki belőle, se túl sokat, se túl keveset. Mindenből épp annyit, amennyi jól esik.
Mindenből annyi, amennyi jól esik. Ha jobban belegondolok ez lett a vesztem… Hogyha mindenből kevesebbet ettem és ittam volna, akkor talán most nem itt lennék. Akkor valószínűleg egy fényképezőgép lencséje előtt lennék Milánóban, vagy egy túlértékelt nyaralás célállomásán, mojitot szürcsölgetve, az ultramenő bikinimben, és mindenki azért bámulna, mert jól nézek ki. Nem azért, mert mindjárt szétfolyok. Tudom, hogy ez nem az emberek hibája, hanem az enyém. Csakis az én hibám…
Mikor életemben először híztam el, akkor azt hittem könnyű lesz. Csak a gyengék nem tudnak lefogyni, mindent csak akarni kell én pedig nagyon akarom. Gondoltam én akkor, erőm tejében. Sikerült is; uborka diéta – pipa, mínusz öt kiló – pipa. Aztán valahol hiba csúszott a gépezetbe… Évekig csak fel-le.
Nehéz, ha az ember utál sportolni, de a kaját sem tudja letenni. Nehéz, hogyha túlevés fázisokkal kell szembe néznem. Nehéz hiszen már alig bírok megmozdulni, érzem, hogy fáj a hasam, feszít, mindjárt szétrobban. Hiszen már lenyomtam két instant tésztát, egy doboz fagyit, három kinder tejszeletet, egy buenot, egy zacskó chipset… De még látom ott azt a kilenc darabos citromos kit-kat kiszerelést, és a maltesers golyócskákat, ezért utánuk nyúlok. Mert nem tudok megállni, nem tudom miért, de az ízek nem engednek, egyszerűen nem tudok szabadulni, ezért tovább eszem, eszem és eszem. Egészen addig, míg a golyócskák is elfogynak… A bűntudat pedig felemészt, annyira, hogy sírok, a könnyek rohamosan potyognak, hiszen megint elcsesztem, és még a hasam is fáj, hányingerem van, de nem tudom meghánytatni magam. Szörnyű érzések kavarognak bennem, nincs más megoldás… A kit-kat után nyúlok.
Évek teltek el. Voltam fent, és voltam lent. Voltam közel a célhoz (ötvenhárom kiló), voltam nagyon messze a céltól (hatvanhét kiló). Most pedig… hetvennégy kiló. Nem mintha hinnék benne, de próbálok kitartani. Mert ez minden, amit tehetek. Annyi embernek bizonygattam, hogy igen, nekem menni fog, erős vagyok, kitartó, nem olyan gyenge, mint a populáció nagy része. De végül csak igazuk lett… Hiszen jött a nyár, a szülinapok, az ünnepek, mindenféle kifogás arra, hogy egyek, hogy csaljak. Egy csődtömeg vagyok.
Modellkedés? Ch… Nehéz, amikor tőled azt várják el, hogy jól nézz ki. Amikor minden hónapban a szemébe hazudsz az ügynökség vezetőjének, hogy majd most. Most menni fog. Amikor mindenki, akit hónapok óta nem láttál rögtön azzal jön, hogy „Mi a helyzet a modellkedéssel?”, és te két év után is azt válaszolod „Még mindig elvagyok hízva.”. Eszembe jut a sok kép, ami készülhetett volna rólam, a sok csodálatos hely, ahová könnyűszerrel juthattam volna el, az élet, ami várhatott volna rám.
Ehelyett mi maradt nekem? A folyamatos öngyűlölet, a kedvenc nadrágom a szekrény legmélyén, ami valószínűleg már sose fog rám jönni, az örök kudarc. A tükrök, amik minden egyes alkalommal undort váltanak ki belőlem, és a narancsbőr. Beletörődök. Nem fogadom el, csak beletörődöm. Nem tudok változtatni, csak csendesen utálom magam.
Aztán jön egy ilyen fázis, mint a mostani. „De, Kyla, megtudod csinálni!” és mint egy őrült, minél hamarabb túl akarok esni rajta és lefogyni. Biciklizek munkába, szénhidrát mentesen étkezem, edzőterembe járok minden nap. Utálom az egészet, magamat, a helyzetet, a mozgásformákat, de muszáj. Ezért mint egy őrült hajtok a cél felé. Aztán jön egy kocka csoki, csak egy, mondom én… Már most mindegy, csak egy csaló nap, gondolom én. Aztán csaló hét, csaló hónap majd év lesz belőle.
Ez az én igazságom. Tele leszek sebekkel, de megyek, egyet lépek előre, kettőt hátra. De arra gondolok, egyszer akkor is szállni fogok, egyszer visszatérek a kamerák elé. Egyszer újra leszek ötven kiló. Mert ez a végzetem, ezért tovább küzdök. Vagy inkább küszködöm. Nyújtom a kezem, és futok a sötétségben, de hiába, még csak a fényszikrát se látom.
A boldog perceim pedig mint egy rémálom kísértenek „Te, biztos, hogy jól vagy?”. Mások talán nem látják, de én tudom, hogy nem vagyok jól. Tudom, hogy minden este könnyek közt merülök álomba, és tudom, hogy nincs megoldás a problémámra. Mert gyenge vagyok. Kinyújtom a kezem, hogy elkapjak valamit, ami nincs is előttem, a széttárt ujjaim között pedig kihullik minden, amit már sikerült elérnem.
Magamért csinálom egyáltalán, vagy mások véleménye miatt? Mindkettő. Nem kellene ötven kilónak lennem, mert ötvenhattal is jól nézek ki, viszont akkor még mindig nem tudok modellkedni, ezért utálom magam. Pedig nem kéne.

Mindezt elmondtam WonHonak, a könnyeim visszatartása nélkül, kapkodtam a levegő után és szipogtam is, de nem érdekelt. Nem éreztem magam megalázva, mint normális esetben tettem volna, inkább sebezhetőnek, amiért teljesen kitárulkoztam, igazán felfedtem mindent. Jó érzés, hogy a fájdalmam átadtam valaki másnak is, valakinek, aki remélhetőleg nem ítél el, helyette támaszt nyújt és segít. WonHo pedig tényleg ezt tette.


10 megjegyzés:

  1. Huh... nehéz most ez. Egy picit te vagy benne, egy picit én, egy picit minden nő. Mindig elgondolkozom azon, vajon van olyan nő, aki totálisan megvan magával elégedve? Ha csak egy kisebb változást is akar elérni, akkor már valószínűleg nem. Ismerve a te és az én helyzetem, ezt fájdalmas volt olvasni. Mindig is gyengének és gyávának tartottam magam, az étel mindig győzelmeskedett felettem, persze ugyanúgy mint ez a lány, rengeteg diétába kezdtem bele, akár a mai napig. Bár egy dolog van, amit erősségnek hoznék fel: sosem tagadtam ezeket és sosem kerestem a kifogásokat. "Ennek a hibája, ez történt velem, most fáj a lábam"... gyűlölöm ezt, bárkitől is hallani. SENKI sem hibás azért, amiért úgy néz ki, ahogy. Egyedül saját maga. Az már egy másik kérdés, hogy a rosszindulatú emberek mennyire el tudják cseszni egy kövérebb kedvét akár egy "meggondolatlan" beszólással.
    Sajnos nem tudom ki ez a lány és hogy min ment keresztül, de kép alapján egyáltalán nem tűnik kövérebbnek az átlagosnál. Persze a koreaiak szerint ez már dagadt, ez már elítélendő, ez már nem fér bele, hogy valaki idol lehessen.
    Tudom, hogy ez nagyvonalakban a te történeted, de remélem képes leszel hinni magadban és megcsinálod, mert te képes vagy rá! Már az erősség, hogy beismeri valaki a gyengeségét. Valaki a kifogásaiba fog örökké burkolózni, de te nem ilyen ember vagy. És ez már egy előrelépés.
    Nem tudok erről most nem elfogult véleményt mondani, meg őszintén nem is akarok.
    Amit még mindenféleképpen meg kell említenem az Wonho. Annyira imádnivaló volt, pedig tényleg alig szerepelt csori XD bár nem volt még személyi edzőm, azért a tv-ben ezek az állatok megdolgoztatják ám a duci embereket, úgyhogy egy picit fura volt így olvasni, hogy ő meg ilyen engedékeny.
    Remélem, hogy neked is van ilyen ember az életedben, aki támaszt nyújthat. Ne add fel soha, és hajrá a továbbiakban is. Mindennel! 💝

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, szerintem nagyon sok résszel tudna azonosulni nagyon sok női társunk. Tuti senki sincs magával 100%ban megelégedve, de szerintem a férfiak sem. Már most én sem bujok kifogasok mögé, tudom, hogy minden rajtam múlik, azon hogy én miket teszek és miket nem. Semmi mason. Szétszedték, hogy a Pristinre szégyent hoz, fogyjon le mert dagadt, nem chantoltak stb. Pedig meg csak 15-16 éves volt akkoriban... visszaköltözött azóta Amerikába, elvileg hivatalosan meg nem hagyta ott a csapatot, de ebben nem vagyok biztos.
      Már most nem érdekel a modellkedes, a Crossfittel sikerült leadnom ~15 kilót, és mostmár csak fogyok ahogy fogyok. Ezt a sportot élvezem, és enni is tudok mellette, persze nem úgy, mint egy malac xD
      WonHo nem volt a személyi edzője Kylanak, csak az volt a foglalkozása ott a terembe. Kylat csak látásból és néhány szóváltás miatt ismerte :’D Ezt próbáltam érzékeltetni azzal, hogy amikor másokkal látta edzeni, meg hogy már két órája futott, azaz nem WonHo mondta neki, hogy mit csináljon, de ezek szerint ez nem sikerült XD
      Homie, we gon' rise, Bobby megmondta :D 💝

      Törlés
  2. Szia!
    Hűha, hát mit is mondjak. Nagyon megfogott a történet, megint ámuldozok, és hű!
    Én nem ismerem Kylat, szóval nem tudom, hogy pontosan mi folyik körülötte, de te nagyon jól érzékeltetted a helyzetét. Sőt, szerintem nem csak ennek a csajszinak az életét szemléltetted ezzel, hanem az idolokét is. Hisz mind azért küzdenek és azért is szenvednek, hogy jól nézzenek ki, elfogadják őket az emberek, ne legyenek gúny tárgyai, hogy "kövér", "csúnya", "tehetségtelen". (Jimin pl.) A munkakényszer, hogy jól teljesítsenek, hogy megfeleljenek a rajongóknak, a cégnek, saját maguknak. Az áldozat, amit a sikerért hoznak, nagyon nagy, és sokszor túl nagy ára van. És ha kicsit is máshogy néz ki, már megszólják és ezt jól ábrázoltad. Sőt, szerintem nemcsak az idolokra érvényes, hanem a hétköznapi emberekre is. A megfelelési kényszer mindenkinél elő jön, hol ilyen, hol pedig olyan formában. Az evészavar pedig nem játék, hatalmas problémák lehetnek az önértékelés- és a testkép zavarból, pl depresszió ésatöbbi. Ha pedig tovább megyek, és ezt a konkrét dolgot, amit leírtál (edzés, túlevés) egy szimbólumnak tekintem, akkor rálehet vetíteni minden egyes emberi lelki-testi problémára.
    Egyáltalán nem volt zavaros az írásod, pár helyen vessző hibát vettem észre, de nem találtam súlyosabbat. Nagyon jól írtad "Az emberek gondolatai is kuszák" Volt hogy visszatértél az egyik gondolathoz, majd folytattad tovább mással és egyáltalán nem az az érzésem támadt, hogy összevissza vannak vezetve a szálak, hanem hogy a szereplő szenved, túlcsordulnak benne az érzelmek, a kifakadás vehemenciája, a sírás hevessége mind ott van benne.
    Köszönöm, hogy olvashattam!

    VálaszTörlés
    Válaszok

    1. Szia!
      Tényleg? Pedig most azt hittem a másik után ez nem igazán lesz tetszetős. Szerencsére eddig úgy néz ki tévedtem :)
      Kyla Pristin tag/volt, jelenleg hazatért Amerikába, mert folyamatos fat-shaming áldozat volt, és a rajongók/netizenek elképesztő mértékben kiközösítették.
      Nem tudom melyik Jiminről beszélsz, mert többet is ismerek ilyen problémával, de igen... Az idolok, a modellek és egy egyszerű ember élete sem könnyű, aki fogyni akar, vagy akitől ezt elvárják.
      Igazabol ez valahol a saját történetem, szerencsére helyre jöttem az utóbbi 10-11 hónapban. De az erzesek és a düh meg mindig tombol bennem valahol, ezért is érezhető mindez, mert tényleg a saját erzeseim tettem bele ebbe a történetbe.
      Örülök, hogy tetszett és hogy attudtam adni az érzéseket. Remelem ez továbbra is sikerülni fog.
      Köszönöm, hogy írtál! ☺️

      Törlés
  3. Szia!
    Húha, végre egy kemény, kib*szott kemény téma. Amiről nagyon keveset hallani és szinte senki sem beszél róla, pedig kellene. Én csak "kicsit" voltam benne, drasztikus diéta és maradandó károsodást szenvedtem, amivel nap, mint nap együtt kell élnem. De volt anorexiás osztálytársam is, aki a 170 centijével csupán 36 kiló volt. Szóval igen, ez komoly téma, és két oldalról lehet nézni; az egyik aki hajtja a nyomorult alanyt, hogy legyen még soványabb és még szebb (aka szépségipar) és az aki az egészséget helyezi előtérben (itt Wonho). Értettem Kylat, mert az álmait akarta elérni, de akkora árat fizet érte, hogy szó szerint belesajdul a szívem. A végén viszont kicsit fellélegeztem, amikor beszélt róla, mármint arról, hogy mit érez. Nagyon sokan nem tudnak ilyenről beszélni. Plusz pont a héten olvastam Kylaról egy cikket szóval így még frissebb az "élmény".
    Mindenesetre én nagyon nagyon szépen köszönöm, hogy ezt megírtad! Máshol is megoszthatnád, hiszen sokakat érint ez a probléma, nagyon sokan elolvasnák és segíthetnél is vele. Szóval köszönöm mindenki nevében is!
    - MinBekka♠
    ui.: az írás részéről azért nem írtam, mert ami tökéletes, arról nem tudok sok mindent mondani >< ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Szerencsére egyre többet beszélnek erről, és lehet egy részük csak divatból, de örülök neki, hogy legalább kezdenek erről beszélni.
      Sajnalom, hogy neked is megvolt a magad harca, azért remelem már jobbra fordultak a dolgaid ^^
      Igen, már most én is inkább azon vagyok, hogy rendesen mindenféle önsanyargatás nélkül fogyni ha fogyok, ha meg nem akkor ez van. Wonho jól csinálja, a Monsta X-Ben szerencsére ő jó példát mutat meg Shownu is *-*
      Igazából fogalmam sincs még hol oszthatnám meg, vagy hogy egyáltalán jó ötlet lenne-e. De örülök, hogy így érzed, ez nagy elismerés nekem!
      Köszönöm a pozitív visszajelzést! Nagyon jól esik 🥰

      Törlés
  4. Te jó ég, a nyomorult életem... :'D
    Na igen, ahogy az egyik előttem szóló írta, talán minden nő benne van ebben a cipőben, ki rövidebb, ki hosszabb ideig. Nagyon-nagyon tetszik a témaválasztásod, elég kreatív. Szerintem tökéletesen leírtad, hogy miken megy keresztül egy olyan nő, aki nem olyan génekkel született, hogy még a zsíroskenyér zabálastól is victoria's secret alakja marad...
    Nagyon összeszedetten foglaltad mondatba a gondolataidat, ezért a történet nagyon gördülékeny volt, és könnyen magával ragadta az olvasót. És megint tökéletes volt a alanyod, akit a történethez valasztottál. :) Minden elismerésem, és köszönöm, hogy olvashattam, várom nagyon, hogy a többi dalból mit fogsz kihozni!😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jajj és mennyi mindenki nyomorult élete >< Sajnos... :( Kreatív? Én pont azt hittem, hogy ez kb a legatlagosabb téma amit választhattam :’D De örülök, hogy neked ez pont fordítva jött le! De legalább már VS’s model Palvin Barbi is, aki azért már nem az a tipikus egyszal bel lányka :3
      Ismét rogton tudtam, hogy Kyla-val kell megirnom ezt a történetet. A mellek szereplőnek pedig gondolkodtam, hogy Shownu vagy Wonho, aztán végül csak az utóbbi lett. Attól féltem, hogy sokan össze-visszanak fogjak érezni az egészet, szerencsére nem így lett.
      Köszönöm szépen a biztató szavak! 🤗

      Törlés
  5. Szia.~

    Úgy gondolom, ehhez a történetedhez nem tudnék semmi jelentős kritikaszerűséget írni, hiszen ez a maga szépséghibáival lett tökéletes. Valamilyen szinten sajnálom, hogy ebben a saját érzéseid vannak, hiszen ezek szerint nem egy rossz időszakon kellett túltenned magad, ki tudja, mennyire sikerültek maradéktalanul ezek a kísérletek. Tényleg elég komoly téma köré írtad ezt a történetet, ami miatt sokkal jobban tetszik, mint az előző, hiába volt az olyannyira kreatív. Szerintem is nyomon követhetőek a gondolatok, sőt a kuszasága miatt sokkal inkább átérezhető és közelebb férkőzik az olvasóhoz. Nagyon tetszett ez a történeted - már minimum 6x elolvastam, mióta feltetted, hah. Köszönöm!

    Sumire

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Oh, köszönöm! Tényleg jól írhattam meg, hogyha a hibákkal együtt is tetszett ^^ Igen, elég hosszú hullámvasúton vagyok túl, de elkezdtem crossfitezni és az elmúlt egy évben már jól vagyok, nem yoyo-zom és végre megtalaltam a sportot amit szeretek *-* ettől függetlenül ezt ki szerettem volna írni magamból. Ahogy elolvastam az első két-három sorát a dalnak, egyből ezek az erzesek szaladtak át rajtam.
      6x?!?! :O Te jó ég, azt hiszem a szavaknál ezek sokkal nagyobb elismerések! Az előzőt is volt, aki többször elolvasta. Számomra tényleg ez a legjobb visszajelzés, amit én mint író kaphatok.
      Nagyon köszönöm!

      Törlés