2019. február 5., kedd

Mégegyszer, utoljára (Kim MyungSoo)

No.1 Music Challenge - 5. dal Sam Smith - Too Good At Goodbyes
Minirigó xX


A nappalimban vagyunk. A kanapén ülök, az óriási ablakon tekintek kifelé, de legszívesebben vennék egy nagy lendületet és kiugranék rajta, csak hogy megmeneküljek a szituációtól. Te felettem állsz és vársz, vársz arra, hogy belekezdjek, hogy a szám mozogjon, hogy hangokat adjak ki. Vársz a csodára.
Megnyílni valaki másnak. Olyan egyszerűen hangzik, mégis hihetetlenül nehéz, pont annyira, mint megszabadulni a futóhomokból. Ha megnyílsz valakinek, akkor már nincs menekvés, az a személy egyszerűen elnyel, te pedig lelkileg elmerülsz benne. Hiszen tudni fogja a legféltettebb titkaid is, akármi történik ismét hozzá akarsz majd fordulni, mindent elakarsz majd mondani neki, olyan dolgokat is, amiket még saját magadnak sem vallanál be. Vajon mindenki másnak is ennyire nehéz, vagy csak én vagyok ennyire elcseszett és igazából úgy megy, mint a karika csapás?
Akár egy óriási hinta a szakadék felett. Rábízod magad, mindenféle kétely nélkül ráülsz, élvezed, egyre jobban belemerülsz, azt hiszed biztonságos, azt hiszed, hogy semmi baj nem lesz, hiszen a hinta örökké ott lesz alattad. Egy idő után a kötelek elkezdenek gyengülni, de te nem veszed észre és továbbra is hintázol, mintha minden olyan lenne, mint az elején, egyébként is, már túl régóta csinálod ahhoz, hogy bármi baj történjen, hiszen ismered a hintád. Aztán a kötél egyszercsak elszakad, te pedig zuhanni kezdesz, a hintád nem kap el, egyszerűen meghalsz. Mindegy mennyire ismersz valakit, mennyi ideje van melletted, mint bizalmas, mint lelki társ, sose tudhatod mikor engedi el a kezed és fordít neked hátat, ezzel hagyva hogy a mélybe zuhanj. Megéri?
Azt gondolná az ember, hogy idióta vagyok, egy bolond, aki fél, mert új ebben, hogy még soha senkinek nem nyíltam meg ezelőtt. Ez nem igaz. Elégszer megtettem már, elég alkalommal ahhoz, hogy tudjam, minden hinta ugyanolyan; nem éri meg felülni rájuk. Te is ilyen vagy. Akárhányszor, ahogy az arcod felrémlik előttem rögtön a hintát látom, majd a hátadat, ahogy kisétálsz. Miért érzem úgy, hogy a hátad felismerném több millió ember között is, de téged, az arcodat viszont már nem?
Ismét itt állsz előttem, az arcodat felém mutatva, a szemekkel, amik azt üzenik, hogy megbízhatok benned, hogy neked elmondhatom. Elakarom mondani, de tudom, hogy nemsokára ismét hátat fordítasz és kisétálsz.
- MyungSoo-yah… Miért hívtál? Itt vagyok, mondd, ne csak nézz magad elé, mint egy bábu. Mindig ezt teszed - A hangod aggódó, egy cseppnyi szemrehányással vegyülve. Hogyan mondhatnék így bármit is?
Fontos vagy nekem, a legfontosabb, mégse engedlek közel, mert tudom, hogy hosszú távon fájni fog. Ezért soha nem engedem magam túl közel hozzád, akkor sem ha én jelentem is számodra a legtöbbet, hiszen ha az elején meg is könnyebbülök, később, amikor a bajban magamra hagysz az örökké fájni fog.
Tudom, hogy nemsokára megelégeled azt, hogy nem mondok semmit. Mindig ez történik. Én idehívlak az otthonomba, miközben te szörnyen elfoglalt vagy - legalábbis állításod szerint -, te idejössz, ez pedig hihetetlenül jól esik nekem. Mindez addig tart, amíg fel nem teszed ezt a kérdést, majd türelmetlenül kisétálsz az ajtón.
Nem számít. Erős vagyok. Minden alkalommal egyre kevesebbet sírok, a könnyeim pedig egyre gyorsabban tűnnek a semmibe. Minden alkalommal, amikor kisétálsz egyre kevésbé szeretlek…
- Itt fogsz hagyni? - kérdezem halkan, hiszen tudom mi a válasz, az igazi válasz.
- Ha továbbra is hallgatsz, kénytelen leszek. Nem értem, annyira rideg vagy ilyenkor. Miért, MyungSoo? Beszélj hozzám... Kérlek, ne csináld ezt velem - A hangod megbicsaklik, ahogy kezd rádtörni a sírás.
Azt gondolod, hogy szívtelen vagyok, de csak magamat védem. Szeretném mondani, de a szavak cserben hagynak, mint mindig. Itt állsz felettem, percekig, én egyhelyben ülök, ugyanúgy, mint akkor, amikor bejöttél az ajtón.
- S-sajnálom… - nyögöm fájdalmas.
Nem tudok mit tenni, csak te. Te tudnál, bízom benne, hogy tudnál. De nem teszel, soha, nem is fogsz.
- Így nincs esélyünk.
Kimondtad. Egyszer valakinek ki kellett mondania, tudtam, hogy nem nekem, én nem lettem volna képes rá. Te kimondtad. Nem akarok sírni, hogy ne lásd, vagy csak szimplán nincs elég erőm hozzá. Ismét nem mondok semmit. Te még nézel egy darabig, majd a világ leghatalmasabb sóhaját követően hátat fordítasz, és kisétálsz az ajtón.
Nem állítalak meg. Túl jó vagyok a búcsúzásban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése