2019. május 5., vasárnap

Viszlát (Jeong JaeHyun)

Sziasztok!
Music challenge round 4. - Origin - Yuzuru Hanyu
Oké, valószínűleg a nőknek ilyen lehet a szülés... Próbálkoztam, szenvedtem, és mivel már az utolsó utáni pillanatban vagyok, ezért this shit is it. Azért remélem legalább egy csöppet élvezhető. 
Minirigó xX



A szíve dobogása kart karba öltve kélt táncra a kintről beszűrődő hangos dobok ritmikus ütemével. A sátor külsejét alkotó mamutbőr mindig kifogástalan védelmet nyújtott a hideg szelek ellen, azonban most a megszokott meleg légkör helyét súlyos ridegség vette át. Az sem segített a helyzetén, hogy JaeHyun olyan fullasztóan zárta karjaiba, akár a levegő még a szerelmük előtti időkből.
Remegett. Képtelen volt eldönteni, hogy a hidegtől, amit érzett, vagy a félelemtől a szívében. Eszébe jutott a gyermekkora, amikor a szüleit látta ebben a helyzetben. Akkoriban szerette a harci dobok ütemét és a később bekapcsolódó hangszerek együttes játékát, most viszont csak a hiányra tudott gondolni, amit nemsokára maguk mögött hagynak.
Akkor nem értette az édesanyja fájdalmát. Számára az édesapja nem volt más egy személynél, akitől minden alkalommal csak búcsúzni kellett. Túl kicsi volt ahhoz, hogy felfogja egyetlen búcsú sem ugyanolyan; némelyik csak pár órára szól, hétre, esetleg hónapra, viszont van, amelyik örökké tart.
Azóta nem szólt a zene. Egy ideje tudták, hogy nemsokára ismét eljön az idő, de vannak dolgok, amikre képtelenség felkészülni, bármennyit is gondolsz rá. A hajnali kürtszó váratlanul érte őket. Riadtan pattantak fel a szemei, JaeHyun már üveges tekintettel meredt a sátor falára, sóhajtva túrt csapzott tincseibe, könnyekkel áztatott elveszett tekintetét ráemelte. Minden értelmet nyert. Az apja halvány mosolya, a kínzó tekintete, amellyel utoljára ránézett. Az anyja könnyei, térdre boruló alakja, vékony ujjai, amik az utolsó pillanatig kapaszkodta férje biztonságot adó kezébe.
Mind a ketten sírtak, eláztatták a másikat takaró anyagok halmazát. Nem emlékezett másik alkalomra, amikor egyszerre sírtak volna. Egyikkőjüknek sem volt elég lélekjelenléte ahhoz, hogy erős támaszt nyújtsanak egymásnak. Ehelyett kidöntött pillérként támaszkodtak egymásra, két építészeti remekmű, amit a háború máris ledöntött.
Családjukat hátrahagyó férfiak menetelésének zaja kerítette be testüket. Az idő túl gyorsan közeledett, képtelenség lett volna megállítani. JaeHyun szorított az ölelésén, majd ő is ugyanígy tett, hátha egy kegyelmes csoda folytán egybeolvadnak, hogy aztán együtt menetelhessenek az elmúlás felé.
Varázslatok nincsenek. JaeHyun bal keze elindult a csípőjéről, a derekán keresztül, végig a melle szélén, egészen az arcáig ahol megállapodott. Eltávolodott tőle, hüvelykujjával cirógatta, majd puha, szerelemmel átitatott ajkait az övéire helyezte. Komótos, minden ízt és érzelmet magába olvasztó csók volt, aminek az emlékébe évek múltán is kapaszkodhatnak.
- Viszlát – suttogta JaeHyun.
- Viszlát. – Hangját megtörte nyakát szorongató fájdalom.
JaeHyun még utoljára rápillantott, majd rohamos léptekkel elsétált. A szavaik reményt hagytak hátra a pillanatra, ami talán sosem jön el. Egy életen át tartó bizonytalanságot.

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Örülök, hogy megírtad. Jobb később, mint soha!
    Őszinte leszek, az első mondatot vagy kétszer kellett átolvasnom, hogy felfogjam jelentését. Vagy hiányzott vessző, vagy kicsit túl zsúfolt volt ott nekem.
    Éreztem, hogy szenvedtél a fogalmazással, főleg az első pár mondatban, de utána nagyon gördülékeny volt, talán még a végén éreztem picit, mintha sokat gondolkoztál volna azon a részen.
    Nem igazán értettem, hogy mit keres a mamutbőr, már volt egy sanda gyanúm, hogy hol is járhatunk időben, és sejtésem igaznak bizonyult. Megfogott, hogy nem a jelenben helyezted el a szereplőket. Továbbá szerintem nagyon jól megtudtad ragadni a búcsúzás pillanatát, nagyon szép volt. A végén azért vártam volna, hogy most vissza tér e hősünk vagy nem, de meghagytad azt a félelemmel teli reménységet, amit a hősnő is érez/érzett/érezni fog. Nyitva hagytad a kérdést, nem zártad le a történetet, ezzel gondolkozásra késztetsz és ez nekem nagyon tetszik. Így a végén érződött a legjobban, hogy tényleg egy pillanatot ragadtál meg, melyben benne volt a múlt, a felismerés, fájdalom, szerelem, félelem és remény. Szerintem nagyon jó lett. Az utolsó mondat pedig ütött.
    Köszönöm, hogy olvashattam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Jajjj, nem tudom erre anno, ezer évvel ezelőtt miért nem válaszoltam, és hogy nem vettem észre, hogy te ide kommenteltel! Nagyon sajnalom!
      Igen az első mondatot nagyon próbáltam költőien megfogalmazni X’D
      Nehéz volt megirnom ezt a novellát, emlékszem mennyit szenvedtem vele, de végül szerencsére annyira nem lett szörnyű.
      Nem szerettem volna a jelenben elhelyezni, inkább a múlt fele mentem, akkor sokkal többet jelentett egy búcsú, ugyanis nem volt telefon meg internet, meg FaceTime.
      Nem akartam kiemelni, hogy JaeHyun visszatér-e vagy sem, mert akkor nem jött volna at annyira az az érzés, amit én at akartam adni. Örülök, hogy sikerült, és átjött neked :D
      Most hogy olvasom, hogy ütött az utolsó mondatom nagyon örülök ennek is, mert szeretek ütős utolsó mondatokat írni, és a legutóbbi novellamhoz is írtak, hogy fasza lett az utolsó mondatom. Ez büszkeséggel tolt el :$
      Nagyon szépen köszönöm, hogy írtál nekem, és sajnalom hogy ennyi ideig tartott válaszolnom! Szörnyű vagyok :(

      Törlés