2020. március 22., vasárnap

A hiba

Sziasztok!

Music challenge - Gitano, Takács Nikolas - Egy Szép Napon
Elore is bocsanat, de nincs ekezetem >< 
Nem is tudom mit mondhatnek... Igazabol volt egy otletem, hogy mit szeretnek atadni, es erosen ugy gondolom, hogy nem sikerult. Viszont valaki azt mondta, hogy sikerult, ugyhogy, mindenki dontse el maganak, hogy mit valt ki belole ez a kis szosszenet.
A ket srac egyebkent Zico es iKON June, de nem annyira relevans szereplok, hogy beirjam a cimbe.
Jo olvasast!

Képtalálatok a következőre: depression pictures

- Jól van Gyönyörűm - mondja anya, azonban a szavai nem érnek el hozzám. Legalábbis nem úgy, ahogy azt ő szeretné. - Csak ügyesen a suliban, jó? Szeretlek. - Végigsimít a buksimon, egy szeretetteljes puszit nyom rá, majd elindul munkába.
Bűntudatom van. Annyira próbálkozik, annyira sok szeretetet ad, azt hiszi elég, de nem az. Nem számít, mennyi ilyen puszit kapok, mennyi dicséret és szép szó hagyja el az ajkait. Sose lesz elég.
Nagyot sóhajtok, a fésűért nyúlok, hogy kibogozzam a hajszálaim, amik mintha egy óriási fogócskába bonyolódtak volna az éjszaka során. Monoton, berögzült mozdulatokkal húzogatom a hajamban a kefét, miközben az élettelen szemeim fürkészem, a testet, ami börtönömként szolgál, a mellem - a bűnöm egyik legnyilvánvalóbb megtestesítőjét.
JiHo szó szerint kilök a transzból és a tükörből is, ahogy beront a helyiségbe. Nem mondok semmit, belefáradtam a harcba. A tekintetemmel követem, ahogy fogkrémet nyom a fogkefére, elindítja a telefonja időzítőjét, majd durva, gyors mozdulatokkal elkezdi dörzsölni a fehér felületet.
A család első büszkesége. Sose leszek képes felérni hozzá, még csak a lábáig sem. Ugyanolyan, mint apa volt fiatalon; iszákos, felelőtlen, tudálékos és haszontalan. Minden jó lehetőséget - amit anya kemény munkájának köszönhet - elbaltáz. Értem itt az iskolát és több munkahelyet, ahová már be lett intézve. De ez nem számít, mert ő férfi, az első, apa nem hibázott.
- Mit bámulsz, Rizsszedő? - morogja, de a fogkefét véletlenül se venné ki a szájából. A nyállal keveredett habos lé rám fröccsen. - Töröld meg azt a bánat képed, aztán takarodás van kifelé. - Fejével agresszívan az ajtó felé biccent.
Letépek egy wc papír lapocskát, megtörlöm az arcom, aztán megadóan elindulok a másik fürdőszobába. Azon gondolkodva miért kell ismét viccet csinálni a bőröm sötét árnyalatából.
Az élet távol áll az igazságosság fogalmától, erre napi szinten többször is rá kell jöjjek. Például most, amikor JunHoe egy fokkal kedvesebben tesz arrébb JiHonál, de még mindig nem mondanám azt, hogy gyengéden. A két minta testvér. Ha legalább csak az egyikük olyan lenne, mint anya, akkor egyensúlyban lenne a megítélésem mérlege, de így hárman vannak egy ellen. Hiába mond anyu minden mézesmázos jót, ha a két testvérem és a saját apám csak bántani tud.
Csak nézem, ahogy a hajzselé után nyúl, hogy belőjje a haját, hogy a hibátlan valója még ennél is csodálatosabb legyen. JunHoe egy fokkal jobb, mint JiHo, mindenben, majdnem mindenben. Az ország egyik legjobb egyetemét fogja kezdeni jövőre, intelligens, kedves - kivéve velem -, magának küzd meg mindenért,  viszont túlságosan hiú és öntelt.
- Mi az, Taknyos? Nem mész ki? - kérdezi a szokásos, bunkó stílusában, viszont még csak egy pillantásra sem méltat. Bárcsak fele annyira lenne velem is nyájas, mint mindenki mással.
 - De... Jobb, ha megyek - motyogom az orrom alatt.
Megragadom a fogkefém, majd a szobámba indulok, hogy összeszedjem a cuccom, és elinduljak az iskolába. Majd ott megmosom a fogam valamelyik mosdóban, legalább ott nem egy, hanem több mosdókagyló is van. Senkinek nem állok majd az útjában.
A nappaliban viszont a legrosszabb szcenárió fogad; apám, amint újságolvasás közben a reggeli kávéját iszogatja. Ez mindennapos rutin nála, azonban még anya előtt el szokta hagyni a lakást, de most itt van. Miért? Miért ver az élet?
 - Jó reggelt - köszöntöm, mire undorodva pillant rám.
- Talán jobb lenne, hogyha legalább egy kis sminket tettél volna a képedre, Jimin - hangja tocsog az utálattól. - De persze nálad sosincs megállás, az életed első pillanatától kezdve csak csalódást tudsz okozni.
- Sajnálom.
- Hát még én. Bezzeg nézd meg a bátyáid! Erős, önálló, jóképű férfiak! Remek örökösök, erre itt vagy te! Egy oldalborda, egy Isteni csapás, egy haszontalan nő, és még csak erőfeszítést sem teszel, hogy legalább szép legyél. Szégyen.
Apámnak legnagyobb berögződése, hogy ő minden jónak és tökéletességnek a megtestesítője, és hogy ugyanilyen utódai is lesznek, trónörökösök, fiúk. Hiszen ő nem hibázik. Ez kétszer sikerült is neki, aztán jöttem én - a lány, a férfiak oldalbordája. Természetesen nem tudta elfogadni a tényt, hogy egy olyan páratlan teremtmény, mint ő, hogyan nemezhetett egy ilyen szörnyűséget, mint én, hiszen ő nem hibázhat. Mindenki azt hitte, hogy majd megenyhül, hogy majd elvarázsolom, mert a kislányok ilyenek, de nem így lett. Helyette ő varázsolta el a két bátyám, hogy még ők is utáljanak.
Nem reagálok, nem tudom mit mondhatnék. Inkább a hűtőbe temetkezem, úgy csinálva, mintha nagyon keresnék valamit, miközben már rég kiszúrtam a banános tejemet. De nem tudok ránézni, ha oda fordulok, elsírom magam, akkor pedig csak még jobban nekem esik, hogy még az igazságot sem bírom elviselni. Azonban apám nem olyan, aki csak úgy feladja, aki csak úgy megáll. Addig mondja a bölcsességeit, amíg csak teheti.
- Tudod, néha belegondolok, hogy lehet nem is az én kölyköm vagy. Bárcsak… - krákog. - Ha rajtam múlott volna, már nem lennél itt, de anyád túlságosan védett. - Reméltem, hogy az évek alatt egyre kevésbé fog fájni, amit mond. Reméltem, hogy egyszer majd immunis leszek minden pocskondiázására. Már most reménykedni sincs erőm. - Szóval legyél kedves, húzd fel a nagy seggedet egy tükör elé, és kezdj valamit az arcoddal. Legalább ennyit tegyél meg anyádért, ha már megmentette a nyamvadt életed, és próbálj meg apádra sem még nagyobb szégyent hozni, mint eddig.
Már most semmihez nincs erőm.
- Rendben, apa - értek egyet. Majd puhítom egy kicsit tovább, hogy végre békén hagyjon. Ha csak úgy itt hagyom, akkor utánnam jön. -  Sajnálom, hogy az életem során csak egyszer sikerült számomra valami, és igazából azt is elrontottam, mert nem álltam meg a cél előtt, hogy valamelyik fiú testvérem jusson át. Az én hibám, nem a tiéd. Kezdek valamit az arcommal, hogy legalább anyára ne hozzak szégyent.
Anya szeretete sose lesz elég, de legalább a két büszkeség már elhagyta a fürdőszobát. Így ahelyett, hogy a szobámba mennék és a halálba sírnám magam, egyszerűen befordulok a fürdőbe, hogy feltegyek egy elfogadható álarcot a fejemre.
Közben pedig arra gondolok, hogy egy szép napon, hátha egy nő nemű embernek sem kell majd ilyesmit elviselnie, és azért utálnia önmagát, mert semmi sem lóg a lába között.

12 megjegyzés:

  1. Szia! ^^

    FUJJ. Az ilyen emberektől, mint az apa meg a fiútestvérek hányingert kapok és viszket az öklöm tőlük. Agybajt tudok tőle kapni, ha belegondolok, hogy tényleg vannak olyan emberek, akik azért néznek le valakit, mert nőből van. Wtf. No.

    Az egyetlen szimpatikus karakter a főszereplőn kívül az anyukája volt, mindenki mást lehúztam volna a klotyón olvasás közben. :( És én eskü megértem, hogy a fiútestvérekbe bele lett ez nevelve, de könyörgöm, bőven vannak már olyan idősek, hogy kinyissák a szemüket és felmérjék, hogy mennyire helyes az, amit az apjuk csinál és mégse.

    Szerintem semmi baj nem volt ezzel a novellával, nekem teljesen átjött a mondanivalója, meg az agyvizem is rendesen felforralta. xD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A blogger haszontalan és hamarabb elküldte a kommentet, mint szerettem volna c__c Na mindegy, azt akartam még hozzáfűzni, hogy a rövidsége sem lett hátrány, mert ennyiből bőven betekintés nyertünk, hogy mit kell szegény főszereplőnek nap, mint nap megélnie.

      Köszönöm szépen, hogy olvashattam, várlak a következő körben is! uwu

      Törlés
    2. Szia ^^

      Igen en is nagyon utalom ezt TT
      Nem akartam, hogy mindenki negativan viszonyuljon a lanyhoz, ezert vontma be az anyukat is, megha csak egy kis idore is.
      Direkt csak ilyen roviden akartam elirni, viszont tobb erzelmet szerettem volna belevinni, es ugy ereztenm, hogy nem sikerult.
      Orulok, hogy megis tetszett es atmentek az erzelmek!

      Koszonom, hogy irtal!

      Törlés
  2. Szia!

    Hát ez a viselkedés felháborító, ami rosszabb, hogy a lány még ki se tud állni magáért, hanem teljesen azonosul a ráöntött ítéletekkel és szereppel - a hibával. Utálom ezt, amikor ilyen öntelt emberek így viselkednek, tele van a világ velük sajnos.

    Nekem is átjött a mondanivalója, rövid volt, de tényleg egy teljes képet alkotott, jobban érezni lehetett így az egészet, mintha hosszabb lett volna, szerintem nagyon eltaláltad.

    Hétköznapi problémát vetettél fel, ami sok embert érint valamilyen szinten biztosan. Olyan jó vagy ebben, hogy ilyen témákat hozol, társadalni, emberi szinten nehéz kérdéseket, aktualitásokat, és eredeti keretbe foglalod őket.

    Az anyuka nekem is szimpatikus volt, kár, hogy csak rövid ideig volt benne.
    Az a két tesó, hát lerúgtam volna őket a lépcsőn, komolyan. Felidegesítettek rendesen. Még jobban, mint az apuka beszólása, de az sem volt semmi. Én úgy visszaszóltam volna vagy csak elrohantam volna, hátra se fordulva, nem tudom. De ez igazságtalan volt, mintha ő tehetne a csökött testvérei baromságairól, hogy kitúrák... Ahhh!

    Egy szép napon... jó lenne, ha az ilyen emberekben tényleg feléledne a jóság és a lélek és ha nem is tudják jóvá tenni az eddigi hibájukat, de próbálnának másként élni..

    Hibát nem kerestem, de véletlenül se találtam. Örülök, hogy posztoltad, remélem, hogy a következő körben is olvashtlak és utána, meg utána is még sokáig!

    Köszönöm, hogy olvashattam! Várlak tovább! ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia :3

      Gondolkodtam rjata, hogy a vegen a csajszi az iskola helyett csak fogja magat es random lelep az elso tavolsagi busszal. Aztan meggondotlam magam, mert ezzel most inkabb azt szerettem volna bemutatni, hogy igenis vannak olyanok is, akik egyszeruen nem tudnak es nem is fognak kiallni magukert soha.

      Csak egy kis reszt akartam a mindennapjaibol kiragadni, azert is lett ilyen rovid, meg azert mert nem voltam kepes annyira leirni az erzelmeit, mint szerettem volna. De orulok neki, hogy a hangulattal egyutt elert hozzad minden :3

      OMO, nagyon jol esik, hogy igy gondolod! Minden kor elott probalok valami olyasmit irni, ami kreativ, nem atlagos, esetleg meghokkento, kreativ. Viszont mar most ugyerzem kezdek bajban lenni es kiszarandi XD

      Tenyleg jobban zavartak a tesok? :O Ez meglepett most. Nem igazan tudtam egyebkent kiket kene a szerepukbe raknom, mert igy nem szeretem leirni az idolokat, de aztan Vivi oket javasolta, ugyhogy ki vagyok en, hogy pont Vivit vetozzam meg? XD

      Koszonom, hogy irtal *-*

      Törlés
    2. Igen, szerintem ez is jól átjütt, a tehetetlenség. Én ezt nagyon utálom, talán a legjobban, amikor fizikailag egyszerűen képtelen az ember tenni és saját magáért kiállni, le van korlátozva másoktól függ. Szegény lánnyak is ez volt itt, börtön neki a saját lete, a saját családja, anyukáját kivéve. Talán egyetlen reménysugár az életében.

      Közben elgondolkodtam rajta, kicsit olyan volt, mintha saját életedből merítettél volna. Mondtad már, hogy saját anyukáddal nem nagyon jó a kapcsolatotok, ezért úgy éreztem, mintha a vele való érzéseidet az apukára és testvérekre vetítetted volna, ami neked pedig hiányzik, azt az anyuka személyébe raktad volna. De lehet rosszul érzem, csak volt egy ilyen gondolatom.><

      Egy kicsit én is elakadtam, vajn meddig tud terjedni ilyen rövid időn belül, mint ez a challenge a kreatív ötletek áradata amit még nemdolgoztunk fel és újdonság legyen, de valahogy mégse érzem azt, hogy kiszáradás szélére sodródnánk. Bízom benne, hogy lesz sok-sok ötlet még dalokból, nem csak az adott kör dalából, hanem amit nagyon szeretsz, mostanában hallgatsz, látsz, tapasztalsz, a világhálón keresztül vagy máshonnan még sok ötlet. Most olyan nagy optimizmus öntött el engem, nem tudom miért XD Átöntenék itt neked egy nagy tálnyival a képernőn. XD De szerintem ne görcsölj rá, tehetséges vagy, ezt használd ki és alkoss. :3

      Törlés
  3. Szia^^
    Uhh, hát egyke lévén mindig szerettem volna testvéreket, főleg egy bátyot, de átértékeltem magamban az egészet a novellád olvasása közbenXD
    Ma még amúgy vajon létezik ilyen? Régen mánia volt, hogy csak annak örültek az apák, ha fiuk született, de manapság azért nagy szerelem van apa-lánya közt legtöbb esetben. A tesók viselkedése annyira nem lepett meg, mert azok tényleg tudnak tahók lenni egymással (környezetemben látom), de az apa szavai rendesen megdöbbentettek. Mondjuk, engem is egyfolytában olt az apám, de az kimerül annyiban, hogy milyen szemtelen vagyok, stb:-P
    Átéreztem, hogy a lánynak nem elég az anyukája szeretete. Még az is jobb lett volna egy fokkal, ha csak levegőnek nézték volna.
    A smink témával meg nem is tudok mit kezdeni. Sosem értettem, mi szép azon, ha agyon van vakolva az ember lánya. Jó, alkalomadtán én is kifejezetten szeretek kifestve lenni, de hogy mindennap X időt áldozzak arra, hogy a legapróbb kis anyajegyet is eltűntessem az arcomról… Hát nem tudom. De szerintem ez esetben az sem változtat majd az apuka véleményén, ha kimázolja magát a lány. Attól még ugyanúgy fogja utálni.
    Szóval engem igazából az apa viselkedése borított ki. Mert bármiért szidhatta volna: lusta, rossztanuló, visszabeszél… De azért, mert nő? Tényleg remélem, hogy ilyen nagyon ritkán fordul már elő manapság.
    Már maga a címe is lesújtó, mert e szerint a lányt tartják hibának, és feltételezem, a sok kín után már ő is annak tartja magát:-( Ennyi hülye férfi után igen nehéz lesz majd neki megbíznia egy jövőbeni barátjelöltben…
    Örülök, hogy kitetted! Mindig várom az írásaidat^^ Remélem, a következő kört se hagyod ki:-)
    Köszönöm, hogy olvashattam!


    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziaaa :D

      A tesverek nagyon veszelyes dolgok, vagy a vilagon az egyik legjobb ami tortenhet az emberrel, vagy a legrosszabb. Szerencsere nekem csodalatos battyusaim vannak :3

      Igen, sajnos letezik, tapasztalatbol mondom, mert ismerek ilyen embert TT

      Azert a smink temara mentem ra, mert igazabol erzekeltetni akartma, hogy a lany egyebkent teljesen normalis, es nincs benne kivetnivalo. Viszont az apjanak kellett valami, mindig kell valami, hogy a foldbe tiporja. En sose sminkelem magam, es nem is tudom xD Evente kb ha egyszer vagy ketszer vagyok kisminkelve, es akkor is tesom baratnoje csinalja meg, mert o viszont nagyon profin tolja :D De egyebkent is utlaom, mert sokat dorzsolom a szemem, emg fogdosom az arcom, meg feltem a ruhaim, hogy alapozosak lesznek stb :`D

      Eloszor az volt a cime, hogy En - A hiba, de utana inkabb meghagytam csak A hibanak, mert igazabol ebben a tortenetben oke, hogy a csalad szerint a alny a hiba, de egyebkent meg a ferfi tagok a hibak, hogy ilyenek :D

      Tenyleg??? uwu De jol esik ezt olvasni, hogy van, aki varja azt, amin en orakat dolgozom TT ♥ A kovetkezo kor pedig kerdeses, sot az egesz challenge kerdeses, kicsit ugy erzem, hogy a kreativitasom kutja kimeruloben van, plusz most elkezdtem irni a folytatasos ficim is... Probalok meg kitarto lenni itt, magam miatt is, emg Vivcso miatt is, de majd meglatjuk :D

      Nagyon koszonom a kommented! Igazan jol esett, amit irtal :3

      Törlés
  4. Szia!
    Hát ez elég komoly téma volt és nemcsak azért,mert milyenek tudnak lenni az emberek egymással, hanem azért, mert némelyik férfi (sajnos sokan) is így gondolkozik. Ő a valaki, az erős, az Úr , míg a nő csak azért van, hogy kiszolgálja őt, szexuális örömöt okozzon neki. Szóval nem tartom túlzásnak, hogy az apa így beszélt a saját lányával, és hogy saját magáról is így gondolkozik - itt felmerül a kérdés, hogy a feleségével hogy bánik?
    Először azt hittem, hogy a főszereplő transz XD És ezért nem szeretik, de utána már komolyan fel voltam háborodva, mert ez még eléggé gyakori, hogy egy nőről így vélekednek.
    Viszont, mikor a főszereplő válaszolt az apjának, én éreztem egy kis odaszúrást a részéről: "hogy legalább anyára ne hozzak szégyent" - bár lehet csak én képzeltem oda, mert úgy beszóltam volna annak az embernek! XD
    Szerintem úgy az egész fogalmazás rendben volt,nem találtam hibákat.
    Köszönöm, hogy olvashattam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia :3

      Igen, az ember sajnalja az ilyen embernek a lanyat, de en is elgondolkodom rajta mindig, hogy a feleseg, hogy birja. Mert az ilyen ember azzal se banhat valami hu de jol :/ Se az anyjaval, se senkivel igazabol.

      Igazad van, tenyleg odaszurasosnak erzodik, de ez egyaltalan nem volt tudatos. Viszont en mindig 110%ban kiallok magamert legyen barmirol is szo, plusz visszaszologatos vagyok, ugyhogy lehet a tudatalattim keze van a dologban :D

      Koszonom, hogy irtal!

      Törlés
  5. Én olyan szomorú lettem a novellád után, eleve rossz moodba voltam, ez meg még tetézte is a dolgokat, főleg az apai részről, hogy hogy lehetnek ilyen emberek, nem bírom felfogni. Meg ez a két báty is... Oké, hogy egy bátynak még ha női aggyal gondolok is bele valószínűleg nehéz egy hugicával megtalálnia a közös hangot, de itt szimplán kiközösítésről volt szó, vagy nem is tudom mi lehetne erre a legmegfelelőbb szó.
    De elszomorít, hogy valószínűleg léteznek ilyen emberek, ilyen gondolkodással, ennyire felelőtlen cselekedetekkel és kijelentésekkel. És akkor úgy fejezik ki magukat egyesek, hogy "te állat". Hát nem, mert az állatok csodálatosak, és mindig megvédik a kicsinyeiket, sokkal többre képesek, mint néhány ember.
    Hát te azt mondtad, hogy ez szerinted most rossz lett, szerintem ez egyáltalán nem igaz. Kellően átjött a mondanivalója, az emberi nemtörődömség. Sajnálom, hogy már a leányka is csak beletörődött a helyzetébe, de sajnos van olyan mérföldkő, amikor már csak azt lehet tenni.
    Köszönöm, hogy megírtad! ♡

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dehogy nehez :D Mi Jordannal mindig megtalaljuk tudod, csak neha hangosabban, mint masok xDDDDDDDDDDDDD LOL

      Igen, erdekes, hogy az allat szot negativ ertelemben mondjak egymasra az emberek, mikor egyebkent az allatok sokkal emberibbek, mint sok ember maga.

      Tenyleg nagyon insecure voltam ezzel a novellaval kapcsolatban, es nagyon nehezen vettem ra magam, hogy kitegyem... Orulok, hogy azert mindenkinek atjott a mondanivaloja es az ezesek.

      Koszonom, hogy irtal ♥ cup cup

      Törlés